Het is hier dol fijn ... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nanine Schmid - WaarBenJij.nu Het is hier dol fijn ... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nanine Schmid - WaarBenJij.nu

Het is hier dol fijn ...

Blijf op de hoogte en volg Nanine

14 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

De eerste twee maanden zijn nu echt voorbij gevlogen en ik besef soms nog niet helemaal dat ik eigenlijk zo ver weg van huis zit. Ik mis jullie natuurlijk wel, maar het valt me 100% mee met de heimwee. Het is wel heel raar dat je hier gewoon nog steeds zoveel nieuwe indrukken krijgt en daarom heb ik denk ik ook helemaal geen tijd heb om zoveel aan Nederland te denken. ;)

Sinds de vorige keer dat ik geschreven heb, zijn er wel weer wat dingen gebeurt. De twee Nederlandse meiden die hier op vakantie waren, zijn inmiddels weer terug naar huis. We zijn nog een paar keer lekker met hun naar het strand geweest en ook hebben Myrthe en ik samen met Gulbahar nog met dolfijnen gezwommen. DIT WAS ECHT GEWELDIG! Iedereen zou dat een keer moeten doen! Het was zo vet om met die beesten gewoon in het water te kunnen zwemmen. We mochten ze aaien, trucjes laten doen en uiteindelijk kregen we nog een dikke smakkerd van ze. Ja jullie zijn jaloers hè?

Die meiden zijn dus weer vertrokken, maar daarvoor in de plaats kwam na een tijdje alweer een nieuw meisje. Sandra zit hier bijna anderhalve week nu en gaat over anderhalve week helaas ook alweer naar huis. Ze loopt hier maar 2 weken stage bij een kinderdag verblijf. Wel weer jammer dat ook zij niet wat langer blijft, maar het is voor nu wel heel gezellig met haar erbij. Zo hebben we vandaag met zijn tweeën quad gereden. Ook dit was echt super! Sandra durfde niet zo goed, dus heb ik het grootste deel van de ochtend kunnen crossen met dat ding. Het was zelfs zo leuk, dat ik eigenlijk de zon alweer een beetje vergeten was en ik nu een geweldige korte broek afdruk op me benen heb.

Oja dan maar iets vertellen over stage, waarvoor ik hier natuurlijk eigenlijk ben. Het gaat best wel goed bij de receptie en ik merk dat de andere collega's me steeds meer vertrouwen met dingen. Ook het contact met de gasten wordt steeds leuker. Het Spaans verstaan is inmiddels bijna een eitje, ahumm.. En het terug praten in gebrekkig Spaans gaat gelukkig ook steeds beter, ahumm.. De meeste gasten kunnen er ook wel om lachen als ik weer aan kom met me 'habla un pocito espanol' en er vervolgens geen ander woord uit krijg. Dus ja, daar moet nog maar even aan gewerkt worden de komende tijd. Daarnaast is het steeds leuker om grote groepen gasten uit Nederland te kunnen ontvangen. In het begin sta je namelijk toch wel even met je mond vol tanden als je zo'n 25 gasten op hetzelfde moment een zo goed mogelijke eerste indruk van het hotel probeert te laten krijgen.

Verder tijdens de dagen dat ik in de Main Office zit, ben ik altijd een beetje bezig met me opdrachten. Me plan van aanpak en stageplan is gelukkig al goed gekeurd door me docent begeleider van school. En ook tijdens het skype gesprek met me docent begeleider en Hans (de eigenaar van The Ritz) kreeg ik veel positieve reacties. Dus dat geeft wel weer een goed gevoel om gewoon zo door te gaan, zoals ik bezig ben. En plus wat ook heel fijn aan mijn stage adres is, dat het hotel echt goed loopt. Laatst hadden we voor het eerst (sinds dat het hotel bestaat) dat echt alle hotelkamers verkocht waren. Ook dit geeft weer een extra boost om er tegen aan te gaan.

Het is hier sowieso gewoon heel fijn om hier (bijna) elke dag lekker wakker te worden met de zon. Je kunt in je auto stappen en hup zo naar het strand rijden. Toch is helaas het regenseizoen ook begonnen. En dan denk je misschien regen op Curaçao, dat droogt toch hartstikke snel weer. Maar geloof mij, als het hier regent dan kan je hier gewoon helemaal niks. De wegen zijn spekglad en het komt dan echt met bakken uit de hemel. En het verbaast me eigenlijk nog wel het meest dat me auto nog niet is volgelopen haha. ;)

Gelukkig schijnt de zon nu ook weer lekker, dus ik blijf nog even lekker op ons balkonnetje zitten. Tot over een paar weken! Liefs




  • 14 Oktober 2014 - 22:31

    MARITA:

    Lieve schat, wat weer een leuk stuk om te lezen. Blijf lekker genieten en tot gauw dan kun je ook een keer schrijven over je moeder en je tante en hoe geweldig !!!!! het was dat zij er waren.
    Hele dikke kus, MAMA

  • 14 Oktober 2014 - 22:50

    Ellen:

    Hey meis, wat weer super leuk om iets te lezen over je leven daar.
    En fijn dat je je draai steeds beter kan vinden. Wij missen je wel hoor. Ook al zijn het alleen maar die kleine zwaai momentjes

  • 15 Oktober 2014 - 18:58

    Ria.snijders@kpnmail.nl:

    Hallo Nanine , fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je volop geniet. Nog veel plezier. Liefs Ria

  • 10 November 2014 - 17:27

    Ellen Breider:

    Hoi Nanine,

    Zwemmen met dolfijnen, dat is echt geweldig. Ik wens je deze week heel veel plezier met je moeder en tante! Succes met alles en veel plezier.
    Hartelijke groet,
    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Ruim vijf maanden stage lopen op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2015

Allerlaatste dagje..

31 December 2014

Zonnige feestdagen!

20 November 2014

Bezoek uit Nederland!

14 Oktober 2014

Het is hier dol fijn ...

14 September 2014

Bijna legaal op Curaçao..
Nanine

Volg hier al mijn avonturen die ik beleef in Curaçao!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 1690

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: