Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nanine Schmid - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nanine Schmid - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Nanine

20 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Jaaaaaaaaaaa eindelijk was het zover, het was 10 november! De dag dat me lieve moeder en tante naar Curaçao zouden komen. Na weken van aftellen stond ik al drie uur te vroeg op het vliegveld ze op te wachten. Met spanning in me buik waren ze eindelijk geland en stond ik klaar met me bordje: Welkom dushi's Marita & Annemie. Geweldig om ze weer te zien na ruim 12 weken! Na aankomst zijn we direct naar hun hotel 't Klooster gereden en hebben we de spullen naar de kamer gebracht. Daarbij hebben ze ook eindelijk mijn dikke Mitsubishi ontmoet, inclusief zijn geweldige piepende remmen en het afbrokkelende interieur. Bij mijn kanarie gele huisje hebben we s'avonds wat gegeten, maar toen begon ook het tijdsverschil er al in te hakken bij de dames.

De tweede dag zijn we rustig begonnen en hebben we ons de hele dag vermaakt in Willemstad. Lekker terrasje gepakt, winkeltjes bekeken en beetje rond gelopen. Ook zijn we naar de plek gelopen waar ik elke week toch wel minstens 5 hele dagen vertoef, namelijk The Ritz! Ze hebben paar collega's ontmoet en het hotel even gezien. S'avonds hebben we lekker in Riffort bij een tapas restaurantje gegeten.

De derde dag stond in het teken van DOLFIJNEN! Want ja, ik ben gewoon nog een keer bij de Dolfin Academy geweest. Dit keer ging Annemie met de dolfijnen zwemmen in de ochtend. In de middag hebben me moeder en ik een andere course gedaan, waarbij de dolfijn naar ons toe kwam en we echt goed konden aaien. Het was weer geweldig en het liefste zou ik het elke week wel willen doen! In de avond zijn we weer naar Willemstad gelopen en bij eetcafé De Buren lekker gegeten.

Niet alleen Curaçao is super mooi, maar er gingen ook heel veel verhalen over het mooie Klein Curaçao. Een onbewoond eiland zo'n 2 uurtjes varen van Curaçao en hier zijn we op de vierde dag heen geweest. De wekker ging vroeg... heel vroeg. Maar om de zon nog een deel op te zien komen terwijl je midden op de zee vaart is toch ook wel veel waard. Eenmaal daar aangekomen stond het ontbijt al klaar en kon je direct op je bedje gaan liggen bakken. Het was een super mooi strand en de hele dag was erg goed verzorgd. S'middags daar nog gebarbecued en verder vooral de hele dag lekker in de zon gelegen. Terug op Curaçao heb ik de dames nog het meest Nederlandse plekje hier op het eiland laten zien, namelijk de Albert Hein. ;)

Op dag vijf moest er helaas gewerkt worden, dus de dames hebben zich zelf vermaakt bij alle winkeltjes en de souvenirtjes ingeslagen. Op het werk was het gigantisch druk en chaotisch, mede omdat er verschillende zieken zijn die door de beruchte mug zijn gestoken. Chikungunya heet het virus wat je kan krijgen door een specifieke mug gestoken te worden. Het schijnt dat er momenteel zo'n 400 nieuwe aanmeldingen per dag zijn van mensen die het hebben hier op het eiland en de ziekte lijkt echt verschrikkelijk. Je krijgt overal gewrichtspijn, koorts en je kan gewoon helemaal niets meer voor minstens een week lang. Dus zouden jullie allemaal even zo vriendelijk willen zijn en een schietgebedje voor mij te doen, dat ik echt please niet gestoken ga worden door dat kleine beestje. Oke danku. :) Wat later op die avond zijn we naar De Gouveneur gegaan, waar we een super mooi plekje op het balkon hadden met uitzicht op de Pontjesbrug. Ook weer heerlijk gegeten en alvast maar een reservering voor Kerst gemaakt.

Dag 6 eerst rustig begonnen en richting het centrum gelopen. Daar was de Caribische Sinterklaas intocht in volle gang. Toch wel echt grappig om te zien hoe anders het er hier aan toe gaat en iedereen zich hier helemaal niet echt met de pietendiscussie bezig houdt. Beetje tegenstrijdig met alle zwarte pieten gingen we daarna naar het slavenmuseum (dit was echt niet zo gepland haha). In de middag begon het steeds meer te druppen en zijn we nog wel even naar het strand Porto Marie gereden. Onderweg gestopt bij de flamingo's en bij het strand lekker een smoothie gedronken. In de avond hebben wij aan het waterfront bij een Italiaan gegeten, waar de wijntjes iets duurder uitvielen dan verwacht. Zo'n 8 euro voor een glaasje witte huiswijn. ;)

Op zondag dag 7 was mijn lieve mama jarig! In de ochtend met zijn drieën bij het hotel ontbeten. Daarna was het voor de dames nog een verrassing wat we die dag zouden gaan doen en wist ik helaas zelf door het slechte weer ook nog niet helemaal zeker of het wel door zou gaan. Daarom zijn we eerst lekker naar het strand geweest en kreeg ik in de middag pas het verlossende woord dat de verrassing door kon gaan. Met twee zenuwachtige dames in me auto die bleven raden wat we gingen doen, reed ik ondertussen richting het vliegveld. Eenmaal daar aangekomen zagen ze de vliegtuigjes al staan en kon ik ze vertellen dat ze een rondvlucht boven het eiland mochten gaan maken. Helaas kon ik dit keer zelf niet mee, maar ik ga het zeker nog wel even onthouden om toch ook te gaan doen. Ze vonden het helemaal geweldig en konden alle plekjes van het eiland nu ook vanaf boven duidelijk zien. In de avond was de andere verrassing waarbij we echt met onze voetjes in het zand hebben gedineerd.

En toen kwam dag 8. Helaas moesten ze in de middag alweer terug vliegen naar Nederland. Tussen de middag hebben ze nog een echt Curaçao's pasteitje en pompoenpannenkoekje geproefd. Daarna maar richting het vliegveld gegaan. En dan is het toch wel heel erg jammer dat ze niet nog meer van het eiland hebben kunnen zien en ik ze weer 10 weken moet gaan missen. Het was wel echt een geweldige week, waarbij ik zelf nu ook echt toerist kon gaan uithangen in eigen (ei)land.

Oké ik merk alweer dat me blog weer veelste lang is geworden. Ik wil nog wel even het hoogtepuntje van de dag meedelen: Dat ik namelijk voor het eerst in de geschiedenis van alle stagiaires bij The Ritz een bonus heb gekregen van me stagebegeleider en tevens eigenaar van The Ritz. En dat tijdens het gesprek met de begeleider van het stagebureau uit Nederland, dus *chatjing* niet alleen een bonus maar ook nog eens bonuspunten haha.

Ciao tot de volgende keer!

  • 21 November 2014 - 07:52

    MARITA:

    Lieve Schat, wat weer een heerlijk verhaal om te lezen, helemaal omdat ik er ook in voorkom. We hebben een fantastische week gehad en ik ben ongesteelde aan het nagenieten.
    Dikke kus MAMA

  • 21 November 2014 - 07:54

    MARITA:

    Niet goed opgelet: ongesteelde moet zijn: ik ben nog steeds aan het nagenieten!

  • 21 November 2014 - 11:39

    Liefste Oom:

    Hoi Nanine,

    Heb al verschillende verhalen en wat foto,s gezien. De dames zijn mooi bruin en vol van verhalen en blij en verrast met alle verrassingen.
    Je hebt ze lekker laten genieten van wat er is en hebt zelf ook genoten.
    Binnenkort al de volgende gast, die je gaat verwennen.
    Dank voor het goed oppassen en de mooie dingen die je mijn zusjes hebt laten zien.

    Groetjes Ben.

  • 21 November 2014 - 14:35

    Ellen:

    Heel erg leuk weer een update te lezen!!! Inmiddels had ik het eea gehoord. Hier staat morgen de snert op het vuur het begint hier al lekker fris zeg maar gerust koud te worden. Meid geniet lekker daar en van het zonnetje! We zullen zeker een schietgebedje voor je doen! Dikke knuffel

  • 22 November 2014 - 19:39

    Fransien:

    Hoi Nanine,
    mooie verhalen. Lijkt mij ook nog wel eens mooi om naar toe te gaan. Mijn achternichtje Astrid de Ridder zit ook al weer een tijd bij jou op het eiland. Zij zit volgens mij bij Tera Cora?? Samen met haar vriend Bart Potjewijd. Zij heeft het ook enorm naar haar zin volgens de berichten op Facebook.

  • 05 December 2014 - 15:39

    Ellen Breider:

    Hoi Nanine,

    Wat leuk te lezen dat het zo'n feestje was die week met Marieta en je tante. Heerlijk is dat.
    Fijn dat het zo goed gaat met je stage!In Nederland is het inmiddels al echt koud, geniet nog maar even van dat heerlijke weer op Curacao.
    Je bent ongetwijfeld al aan het aftellen wanneer je vader naar jou komt, mooi om naar uit te kijken.
    We wensen je nog heel veel plezier en succes met je stage,
    Groeten van Ellen Breider

  • 24 December 2014 - 15:03

    Ellen Breider:

    hoi Nanine,

    We willen jou hele fijne Kerstdagen wensen samen met Rob,
    Hartelijke groet van Anton en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Ruim vijf maanden stage lopen op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2015

Allerlaatste dagje..

31 December 2014

Zonnige feestdagen!

20 November 2014

Bezoek uit Nederland!

14 Oktober 2014

Het is hier dol fijn ...

14 September 2014

Bijna legaal op Curaçao..
Nanine

Volg hier al mijn avonturen die ik beleef in Curaçao!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 1692

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: