Bijna legaal op Curaçao.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nanine Schmid - WaarBenJij.nu Bijna legaal op Curaçao.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nanine Schmid - WaarBenJij.nu

Bijna legaal op Curaçao..

Blijf op de hoogte en volg Nanine

14 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi dushi's!

Ik kan soms niet geloven hoe snel de tijd hier gaat en dat ik alweer een maand op Curaçao zit. Langzaam begint alles vertrouwd te raken en krijg ik echt een vast ritme. Om eerst maar even de titel uit te leggen, ik werk nog steeds illegaal hier haha. Afgelopen week zijn Sjar-ai (mijn begeleider), Robin (nieuwe stagiaire) en ik naar de immigratie geweest om een stagevergunning aan te vragen. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ze het hier op Curaçao heel moeilijk vinden om alles in één dag te regelen. Zo moesten we de eerste dag om kwart over 7 s'ochtends (!!!) weg om op tijd bij de immigratie te zijn. Eenmaal daar meer dan een uur gewacht om alleen maar een betalingsaanvraag te kunnen vragen. Daarna moesten we door naar bank om daar even 525 gulden (zo'n 225 euro) af te geven, duur grapje! De volgende dag konden Robin en ik weer om kwart over 7 s'ochtends weg om nu met het betalingsbewijs ook daadwerkelijk de stage vergunning aan te kunnen vragen. Beetje jammer alleen dat nergens duidelijk de juiste informatie staat wat je hiervoor precies moet inleveren. Ik had gelukkig alle papieren mee (stagecontract, bewijs van school, verklaring van goed gedrag, geboorteakte, verzekeringspapieren en kopie paspoort) om de vergunning aan te vragen. Helaas was Robin de verzekeringspapieren vergeten en kunnen we volgende week nog een keer zo vroeg richting de immigratie. Nu denk je dat het klaar is, maar ik moet komende weken zelf blijven bellen en mailen of mijn vergunning klaar is en dan mag ik hem ook weer zo vroeg over ongeveer 5 week gaan ophalen. Maaaaaaaaaar, dan werk ik wel legaal op Curaçao. ;)

Afgelopen week ook eindelijk een gesprek over mijn stageopdracht gehad. Ik moet verschillende kleinere opdrachten gaan uitvoeren die te maken hebben met het linnengoed van The Ritz en hier uiteindelijk een adviesrapport over schrijven. Dat wordt waarschijnlijk nog wel aanpoten, aangezien er nu al een maand voorbij is en ik in het vervolg meestal maar 1 dag in de week heb om op stage hiermee bezig te gaan. Gelukkig zijn de meeste collega's allemaal heel aardig en willen ze me ook vaak helpen met opdrachten. Verder ben ik bij stage meestal druk bezig in de receptie en gaat alles steeds makkelijker en beter. Veel gasten van ons komen uit Venezuela (had ik van te voren niet echt bij nagedacht) en dus wordt er ook heel veel Spaans gesproken. Langzaam begin ik het steeds meer te begrijpen, alleen is het terug praten nog een beetje lastig. Maar lang leve Google translate! :)

In het huis zijn inmiddels twee meiden bij gekomen. Zij hebben al eerder stage gelopen op Curaçao en zijn hier nu een maand op vakantie. Doordat zij toch een wat ander ritme hebben met vakantie/feesten/luieren, zien we hun niet zo veel maar is het wel gezellig als we met elkaar wat drinken op ons balkon. Een wat ander minder leuk puntje bij ons huis, is dat er al ingebroken is bij Myrthe haar auto die voor ons huis staat. Ze hadden geprobeerd de auto mee te nemen, maar dit was hun niet gelukt. Hierdoor waren we toch wel even beetje geschrokken en zijn we nu toch maar weer extra voorzichtig.

Gisteren hebben Myrthe en ik voor het eerst echt een toer gedaan naar de struisvogels boederij! Het was echt super leuk om al die vogels daar te zien. We hadden een privé toer en konden van alles vragen. En ook konden we de vogels nog eten geven. De foto's komen wel op facebook! Na de boederij nog weer naar het strand Port Marie geweest. Een super mooi wit zandstrand met echt een hele mooie blauwe zee. Dit is ook een van de weinige stranden die nog niet zo toeristisch is en waar heel veel locals ook met hun gezinnen komen. Het is ongeveer een half uurtje rijden, maar dan ben je ook echt op een super mooi strand! Het meeste uitgaan is hier ook gewoon bij de stranden. Eerder zijn we al naar Cabana en Zanzibar wat gewoon buiten in de open lucht is, super chill!

Ik ga zo nog maar even met me opdrachten voor school bezig, moet helaas ook. En over een paar weken laat ik wel weer wat horen.
Liefs Nanine


  • 14 September 2014 - 20:56

    MARITA:

    Hey Nanine, wat weer een leuk verslag. Het is gewoon genieten om het te lezen.
    Liefs MAMA

  • 14 September 2014 - 21:24

    Ben.:

    Hoi Nanine,

    Blij te lezen dat het goed gaat met jou. Ik lig ziek op bed, griep, pijn in de botten en hoesten als een oude tractor, maar verder alles goed.
    De foto,s van de struisvogelfarm al gezien op Facebook. Volgende keer ook een foto van dat mooie strand en mooie vr......

    Groetjes Ben.

  • 14 September 2014 - 21:34

    Ellen:

    Super leuk Nanine om te lezen. Een maand alweer. Gaat echt snel de tijd. Leuke foto's van de farm. Veel plezier en we kijken met smart uit naar het nieuwe verslag! Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao

Ruim vijf maanden stage lopen op Curaçao!

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2015

Allerlaatste dagje..

31 December 2014

Zonnige feestdagen!

20 November 2014

Bezoek uit Nederland!

14 Oktober 2014

Het is hier dol fijn ...

14 September 2014

Bijna legaal op Curaçao..
Nanine

Volg hier al mijn avonturen die ik beleef in Curaçao!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 1702

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 25 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: